Onze vacatures in
de commercie
Ben je op zoek naar een baan in de commercie? Bekijk hier onze actuele vacatures
- Verantwoordelijkheid
- Sociaal
- Verkoopproces

Nieuwste vacatures
Onze nieuwste vacatures in de commercie
Bekijk alle vacaturesStaat je baan er
niet tussen?
Zet ons aan het werk, wij zoeken de perfecte baan voor jou.
InschrijvenCommercieel medewerker binnendienst industrie
Weet jij relaties op te bouwen, krijg je energie van prijsonderhandelingen en denk je graag mee met de klant? Dan zijn wij op zoek naar jou! Waar kom je te werken? Voor een opdrachtgever met meerdere locaties zijn wij op zoek naar een commercieel medewerker binnendienst industrie voor de locatie in Den Hoorn. Deze opdrachtgever is een van de grootste onafhankelijke bedrijven in verpakkingen en bedrijfs benodigdheden in de Benelux. Binnen deze groep zijn diverse gerenommeerde verpakkingsbedrijven en merken actief, elk met hun eigen specialisme. Marktconforme prijzen, hoge leverbetrouwbaarheid, ruime keuze, kwaliteit, kennis, creativiteit en service. Dat is waar de klanten van de opdrachtgever op kunnen rekenen. Waar hou jij je mee bezig? Hoe ziet de dag eruit? Om 08.30 uur start je vanuit ons moderne kantoorpand vlak langs de A4. Om te beginnen kijk je de lopende orders na. Om 09.00 uur heb je telefonisch overleg met de accountmanager om een aantal lopende aanvragen door te spreken en af te stemmen welke aanbieding je gaat opzetten. Na dit overleg is het tijd voor koffie en een traktatie van een collega die de ‘gouden pollepel’ toegewezen heeft gekregen. Na deze korte onderbreking is het tijd om de orders die morgen geleverd moeten worden in het systeem in te voeren, zodat de collega’s van logistiek er mee aan de slag kunnen. Je werkt de orders uit die je vanmorgen hebt besproken met de accountmanager. Inmiddels is de lunchpauze aangebroken, tijd om buiten een rondje te lopen met je collega’s of een broodje te eten in het bedrijfsrestaurant. Na de lunchpauze maak je de offertes af en verstuurd deze naar de klanten. Een klant belt om door te geven dat hij met spoed nog een aantal pallets nodig heeft. Geen probleem, je schakelt snel met je collega’s van logistiek met de vraag of het nog mogelijk is om dit in orde te maken. Gelukkig kan dit, je koppelt terug aan de klant hoe laat hij de pallets kan verwachten. Je werkt nog wat administratie weg en helpt een collega met een aanvraag. Het is 17.00 uur, tijd om af te sluiten en naar huis te gaan of aan te sluiten bij de bootcamp. Wie zoeken wij? De ideale commercieel medewerker binnendienst: - Heeft commerciële ervaring en adviseert graag klanten om deze van het juiste product te voorziek - Gaat proactief te werk en leest zich in om zo de verschillende productgroepen eigen te maken - Gaat klantgericht te werk en weet de klanten altijd in de juiste richting te bewegen - Heeft een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal Wat bieden wij? - Salaris tussen €2200 en €3200 - Mogelijkheid tot hybride werken, thuis of op een andere locatie - Reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding - Een winstdelingsregeling - 27 verlofdagen Pensioenregeling waarbij de opdrachtgever een bijdrage levert - Verschillende scholingsmogelijkheden - Korting op het volledige assortiment - Leuke activiteiten, zoals bootcamp op locatie - Werkweek van 32 of 40 uur
Inkoper
Heb jij het talent om de beste kwaliteit voor de beste prijs te krijgen? Lijkt het je leuk om de schakel te zijn tussen leverancier, je collega inkoper en de interne organisatie? Dan ben je hier aan het juiste adres. Waar kom je te werken? Onze opdrachtgever gevestigd in Maasland is een ervaren en creatieve specialist in verpakkingen voor de sierteelt. Innoveren en creëren zit in het DNA. Al ruim 15 jaar ontwerpen en realiseren zij verpakkingen voor de klanten. Behalve het creëren van nieuwe producten, ontzorgen zij de klanten door het voorraadbeheer te monitoren en te adviseren over optimalisatie. Met een afdeling inkoop, verkoop en een ontwerpstudio wordt er een overzichtelijk team gevormd. Een organisatie met directe lijnen, een no nonsens cultuur, waar creativiteit en humor wordt gewaardeerd. De afdeling inkoop is van essentieel belang voor de organisatie; alles valt of staat met het vinden en behouden van de juiste inkoopbronnen. Met 16 collega’s zijn de communicatielijnen kort waardoor we flexibel en slagvaardig zijn. Waar hou jij je mee bezig? Samen met je collega ben je verantwoordelijk voor het hele inkoopproces. In deze rol krijg je vrijheid om zelfstandig te onderhandelen met bestaande leveranciers en zodoende een sterke relatie met hen op te bouwen. Je neemt initiatief, staat stevig in je schoenen en bent niet bang om lang bestaande procedures te optimaliseren. Je rapporteert hierbij direct aan de directie. In grote lijnen bestaan je werkzaamheden uit: - Het doen van prijsaanvragen en onderhandelingen - Bestellen van artikelen - Het voeden van de verkoopafdeling op het gebied van nieuwe mogelijkheden en producten - Waarborgen van de kwaliteit van de bestelde artikelen en de performance van de leverancier - Het onderhouden van goede contacten met de bestaande leveranciers d.m.v. bezoeken - Bewaken van levertijden en condities Wie zoeken wij? De ideale inkoper; - Beschikt over een hbo werk- en denkniveau - Heeft minimaal 3 jaar werkervaring - Is daadkrachtig en commercieel - Vindt het leuk om samen naar vernieuwende en duurzame oplossingen te zoeken - Heeft een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal Daarnaast is het mooi meegenomen als je: in het bezig bent van NEVI1, ervaring hebt in een soort gelijke functie en Duits of Chinees kan spreken. Wat bieden wij? - Een salaris tussen €2200 en €3500 - Een goed arbeidsvoorwaardepakket - Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling - Regelmatig gezellige uitjes
Commercieel medewerker binnendienst
Lijkt het je leuk om het eerste aanspreekpunt te zijn voor klanten en zorg jij voor een goede administratieve afhandeling? Dan zijn wij op zoek naar jou! Waar kom je te werken? Voor een opdrachtgever uit De Lier zijn we op zoek naar een commercieel medewerker binnendienst. Deze opdrachtgever is producent van golfkarton en houdt zich bezig met het produceren en verwerken van hiervan. Iedere dag worden er verpakkingen gemaakt die geleverd worden in Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Ierland. Waar hou jij je mee bezig? Als commercieel medewerker binnendienst ben je samen met jouw collega’s het eerste aanspreekpunt voor de klanten en word je verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van de orders. De klanten zijn onderverdeeld in de sectoren AGF en industrie. Ook zijn jouw verantwoordelijkheden: - Aanspreekpunt voor de klanten - Ondersteuning van de buitendienst - Het aannemen en verwerken van orders in het systeem - Het opstellen van calculaties en het versturen van offertes - Alle leveringen afstemmen met de betrokken afdelingen binnen de organisatie Wie zoeken wij? De ideale commercieel medewerker binnendienst; - Heeft Mbo of Hbo werk- en denkniveau - Heeft minimaal 1 jaar relevante werkervaring - Heeft een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift - Heeft goede kennis van het MS Office pakket (word, Excel) - Beschikt over goede contactuele eigenschappen en is commercieel ingesteld - Is accuraat en je beschikt over cijfermatig inzicht Wat bieden wij? - Een salaris tussen €2000 en €3000 - Contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast dienstverband - Pensioenregeling - Reiskostenvergoeding - Doorgroeimogelijkheden - Werken binnen één van de meest innovatieve en groeiende organisaties binnen Europa
Commercieel medewerker binnendienst groente
Ben jij een echte aanpakker die graag in teamverband werkt en krijg jij energie van het onderhouden van goede klantenrelaties? Dan zijn wij op zoek naar jou! Waar kom je te werken? Voor een opdrachtgever gevestigd in ’s-Gravenzande zijn wij op zoek naar een commercieel medewerker binnendienst (groente). Deze opdrachtgever heeft een passie voor de tuinbouw, is enthousiast en gaan er samen voor om successen te behalen. Met de no-nonsense cultuur en afspraak is afspraak mentaliteit, werken ze iedere dag hard om de wereldwijde tuinbouw te verbeteren. Waar hou jij je mee bezig Als commercieel medewerker binnendienst ben jij de spin in het web in het verkoopproces. Je werkt samen met het binnendienstteam aan het dagelijks optimaal voorbereiden en afhandelen van alle verkopen voor de klanten. De aan jou gekoppelde accountmanager kan zich hierdoor concentreren op zijn externe verkooptaken. Samen zijn jullie een ijzersterk team, die geen verkoopkans laat liggen en streeft naar maximale klanttevredenheid. Jij bent hét aanspreekpunt voor een toegewezen klantengroep, staat deze adequaat te woord en bent zo medeverantwoordelijk voor het onderhouden van goed klantenrelaties. Daarnaast behoren de volgende werkzaamheden tot jouw takenpakket: - Het informeren en adviseren van de klanten over de producten en aftersales - Het verkopen van producten en diensten inclusief het opvolgen van leads - Inplannen van afspraken voor de accountmanager - Verwerken van orders en offertes - Voorbereiden van klantgespreken en complexe productaanvragen voor accountmanager - Overleg voeren met collega’s intern Wie zoeken wij? De ideale commercieel medewerker binnendienst; - Beschikt Mbo+ werk- en denkniveau - Heeft een goede beheersing van de Nederlandse taal - Heeft uitstekende kennis van MS Office - Is een communicatief vaardige teamspeler Wat bieden wij? - Een salaris tussen €2000 en €3000 - Verschillende ontwikkelingsmogelijkheden - Professionele begeleiding door je collega’s - Vers fruit en een gezonde lunch in de Foodcorner - 25 vrije dagen en 8 roostervrije dagen - Afdelingsuitjes, bedrijfsfeesten en vrijdagmiddagborrels - Thuiswerkmogelijkheden voor een goede werk-privébalans
Sales manager groenteteelt
Lijkt een veelzijdige commerciële functie bij een familiebedrijf met ruimte voor groei, ontwikkeling en je eigen plannen bepalen jouw leuk? Dan zijn wij op zoek naar jou! Waar kom je te werken? Voor een opdrachtgever gevestigd in ’s-Gravenzande zijn wij op zoek naar een salesmanager voor de bedekte groenteteelt. Deze opdrachtgever heeft een passie voor de tuinbouw, is enthousiast en gaan er samen voor om successen te behalen. Met de no-nonsense cultuur en afspraak is afspraak mentaliteit, werken ze iedere dag hard om de wereldwijde tuinbouw te verbeteren. Waar hou jij mee bezig? Als salesmanager voor de bedekte groenteteelt in regio west, geef je leiding aan een team van gedreven accountmanagers en binnendienst medewerkers. In je rol als meewerkend voorman stuur, inspireer en steun je hen bij het succesvol en met plezier realiseren van de ambitieuze verkoop doelstellingen. Met jouw actuele kennis van de sector neem je regie op New Business Development en ben je verantwoordelijk voor het opstellen van regionale verkoopplannen, Key Account plannen, Tender Planning Programma’s, PMC’s e.d. Ook ben je verantwoordelijk voor het borgen en optimaliseren van de onderliggende processen, prijsbeleid, calculatiemethoden, overlegstructuren, resultaatmonitoring en kennisoverdracht. Je stuurt bij waar nodig en blijft continu actief op zoek naar verdere verbetermogelijkheden. Je bedient deels zelfstandig en deels samen met je team in de volle breedte de belangrijkste strategische klanten, klantgroepen en/of prospects. Je geeft succesvol invulling aan een professioneel en (ver)bindend relatiemanagement met bestaande klanten en gaat actief op zoek naar nieuwe strategische klanten. Ook neem je van A t/m Z regie op de complexe tenderprocessen. In alles weet je de optimale prestaties te realiseren op het gebied van commercieel resultaat, groei, klanttevredenheid, teamontwikkeling en teamsfeer. Je werkt intensief samen met de Commercieel Manager en bent continu bezig het beste uit jezelf, uit jouw team en uit de organisatie te halen. Wie zoeken wij? De ideale salesmanager - Heeft een Hbo-diploma in een commerciële en/of ‘groene’ richting - Heeft minstens 10 jaar relevante werkervaring, waarvan ook diverse jaren binnen de sector. Meerdere jaren ervaring in een leidinggevende rol (concrete ervaring als salesmanager is een pré) - Beschikt over een (Westlandse) no-nonsense instelling en ‘can do’ mentaliteit - Heeft een hoog organisatie-en omgevingsbewustzijn - Affiniteit en ervaring met ERP en CRM-systemen - Heeft een sterke ontwikkelings gerichtheid en een goede mate van zelfreflectie Wat bieden wij? - Een salaris van €4500 en €6000 - Professionele begeleiding door collega’s - 25 vakantiedagen en 8 roostervrije dagen - Een bonus van maximaal 2 maandsalarissen - Een bij de functie passende leaseauto, laptop en telefoon - Gezellige bedrijfsfeesten en gezellige vrijdagmiddagborrels
Kom werken in de commercie
De commerciële sector is erg breed en je kunt er veel verschillende kanten op, eigenlijk omvat het alles wat komt kijken in het verkoopproces van een product of dienst. Dus niet alleen de verkoop maar ook klantencontact of het ondersteunen van het verkoopteam. Bij bijna iedere organisatie zijn er commerciële vacatures: marketing, sales, accountmanager en nog veel meer. Dat maakt het zo afwisselend en uitdagend. Neem een kijkje tussen de vacatures en vind de baan die echt bij jou past.
